Film değil, dizi değil, Talk Show hiç değil, baya bildiğimiz televizyon kanalı. Oprah Winfrey milyonlarca izleyicinin başına toplandığı, ünlülerin en samimi sırlarını paylaştığı, Tom Cruise'un koltuk üstlerine çıkıp zıpladığı gündüz programını terkedeceğini ve kendi kanalını kuracağını iki yıl önce ilan etti. Oprah'nın kendi şirketi Harpo ve Discovery Communications ortak ürünü Oprah Winfrey Network, OWN, 1 Ocak 2010'da kablolu televizyonda yayına girdi.
Oprah'nın hayranları çok. Ve de çok sadıklar. Hatta bir tanesi ofiste arkamda oturan iş arkadaşım Danielle ve şu anda Oprah'nın tekrar programlarından Ricky Martin'le röportajını seyrediyor. Diğer zamanlarda ise bütün gün OWN kanalını seyrediyor. Nitekim Danille gibi 1 milyon izleyici OWN'un 1 Ocak'taki açılışına odaklandılar ve kanalın rating rakamları ilk iki haftasında istikrarlı bir şekilde ilerliyor.
OWN reklam kampanyasının Sunset'te bir otobüs durağında posteri |
Ama bu durumdan hoşlanmayanlar da var. The Oprah Winfrey Show'u yayınlamaya devam eden çeşitli network kanalları (yani parasız kanallar) OWN etkisinden hiç memnun değil. Çünkü Oprah'nın yeni kanalını tanıtmak için yaptığı kampanya, seyirciyi parasız network kanallarından, kabloluya doğru çağırıyor. En azından Mayıs ayına kadar devam edecek Oprah Winfrey Show, hiç durmadan kendi kanalını pazarlıyor. Hatta 30 Aralık yayınında, Oprah Show'un stüdyo arka planındaki logosunun yerini kocaman bir OWN logosu almış ve yayın boyunca Oprah yeni kanalının açılacağını hatırlatmaya devam etmiş.
Bundan en çok rahatsız olan ABC kanalı, Oprah Show'dan yeni orjinal içerik beklediklerini ve zaten ratingleri düşen ve pahalıya mal olan program OWN promosyonu yapmaya devam ederse, yeni bölümleri iptal edeceklerini söylüyor.
Oprah'nın kendi kanalını pazarlamaya çalışırken sınırları aştığını düşünenler var. Senede 385 milyon dolar, yani her bir dakikada 732 dolar kazanan, 'televizyonun annesi' Oprah'ya, asıl notu verecek olan ise izleyiciler.
No comments:
Post a Comment