Thursday, December 9, 2010

Bilbord'dan al haberi: Tangled (Rapunzel)

Tangled Amerika'da 24 Kasım'da gösterime girdi. Gösterime gireli iki hafta oldu ve filmin gişe rakamları bugün itibariyle,
Amerika çapında: $98,875,621
Dünya ülkelerinde: $45,200,000
Toplam: $144,075,621
Filmin bütçesi: $260,000,000

Burada ters giden şey ne peki? Nasıl oldu da genel seyirciye açık bir aile filmi gişelerde bu kadar sürünür vaziyette kaldı ve bütçesinin yarısını iki hafta içerisinde zar zor çıkardı?

Tangled bilbordu, Franklin and Highland 


Öncelikle günah keçisi Marketing departmanını suçlayalım. Nasıl olsa adetten. Ama bu sefer gerçekten  ne çocukların ne de ailelerinin koştura koştura sinemaya gitmesine sebep olacak bir kampanya yapmış değil Disney. Fragmanlara bakılırsa, filmin kahramanı Rapunzel, evden kaçıp, kendini tehlikeli maceralara atan ve bu süreç içerisinde beyaz atlı prensinin karşısına çıkmasını bekleyen bir genç kız. Daha ilk bakışta, ailelerin gözünde çocuklara kötü örnek bir kahraman sunmasının yanında, 70 sene önce de Disney'nin bize sattığı aynı hikayenin geri dönüşümü olduğu izlenimini bırakıyor. 

Disney'nin aylardır eleştiri yağmuruna tutulan Marketing Departmanı kadrosunu baştan aşağıya değiştirme hareketinin pek de iç açıcı sonuçlar vermediğini görmeye başladık. Stüdyo, Tangled'a üvey evlat muamelesi yaparken, bu kışın en agresif marketing kampanyasını 17 Aralık'ta gösterime girecek olan Tron Legacy'ye ayırdı. Önümüzdeki haftanın rakamlarıyla Disney Marketing'inin 2010'u alnının akıyla kapatıp kapatmayacağı ortaya çıkacak.

Marketing'e taş atmayı bir kenara bırakalım, Tangled, diğer yandan Harry Potter 7 fırtınasının ikinci haftasına takıldı. 19 Kasım'da gösterime giren ve seyircilerinin aylar boyunca beklediği Harry Potter, Tangled'a sadece seyircisinden arta kalanları bıraktı. 10 Aralık'ta Chronicles of Narnia ve 17 Aralık'ta Tron'un gösterime girmesiyle Tangled gişelerinin dibe vuracağı şimdiden belli.

En önemlisi ise, Tangled, aile eğlencesi animasyon filmlerinin, sanıldığı kadar otomatik gişe garantisi olmadığını gösteriyor. İster 3D olsun ister olmasın. Seyirci artık gerçekten seçici davranıyor. Sadece kalitesine güvendiği filmlere gidiyor. İlk haftasında seyircinin güvenini ve ilgisini kaybettikten sonra, gişe kahramanı aile filmleri bile kendilerini bir kara deliğin içerisinde bulabiliyorlar. Disney bile, ne kadar istikrarlı ve kaliteli ürün sunsa da, senede bir para kaybeden zayıf filmler çıkarabiliyor.

No comments:

Post a Comment