Saturday, December 18, 2010

Bilbord'dan Al Haberi: TRON LEGACY

Disney Stüdyolarından çıkan TRON LEGACY'nin marketing kampanyası aylardan beri her koldan seyircilerin bilinç altını '17 Aralık'ta gösterime girer girmez bu filmi görmeliyim' mesajları ile dolduruyor. Tron'un posterleri şehrin en büyük bilbordlarını süslüyor, filmin görsel şölenine iştah açıcı bir şekilde davet ediyor. 

Tron'un Los Angeles'taki en büyük bilbord çalışması 8570 Sunset Bulvarı binasının yan duvarını kaplayan poster. Poster gündüz normal dururken, gece ışığında parlıyor ve simsiyah arka fon üzerinde TRON yazısı 3 boyutlu ortaya çıkıyor. İşte arabayla yanından geçerken çektiğim resimler. 

Tron bilbordu. Sunset Bulvarı.







Diğer bir bilbord çalışması ise TRON filminin imzası olan motor. Bu bilbord özellikle yeni nesil dijital bilbordlar üzerinde çok etkili gözüküyor. Dijital bilbordlar renkleri daha parlak, daha ışıklı gösteriyorlar ve yine TRON'a yakışan bir marketing çalışması sergiliyorlar.

Wishire Bulvarı üzerinde dijital Tron bilbordu


TRON sadece blockbuster meraklılarına değil, bilgisayar başından zor ayrılan 'teknoloji ineklerine' de hitap eden bir film olduğu için, filmin PR, yani halkla ilişkiler kampanyası bu ilgi grubunu da hedefliyor. Piyasaya yeni çıkan her türlü alet edevattan web teknolojilerine, herşeyden en önce haberi olmak isteyenlerin okuduğu dergi WIRED'ın bu ayki kapağını da TRON kapmış. 

Wired dergisi, Aralık 2010 kapağı

TRON LEGACY Cuma gününü 18 milyon ile tamamladı ve haftasonu gişelerini 45 milyon dolar ile kapatacağı tahmin ediliyor. Bu yıl gösterime giren aksiyon ve bilim kurgu filmleriyle karşılaştırırsak,  TRON açılış haftasonunda INCEPTION (62,8 milyon) ve CLASH OF THE TITANS (61,2 milyon) rakamlarına ulaşamayacak gibi gözüküyor. Filmin -endüstri tabiriyle- ayakları, yani uzun vadede sağlam bir izleyici geliri olup olmayacağını önümüzdeki haftalarda göreceğiz.

No comments:

Post a Comment